Træning i Vestfyns Golfklub

Undervisning1

Enelektioner / Privat lektioner

Du har mulighed for privat lektioner med klubbens PGA uddannede træner. Her tilbydes individuel træning i lige præcist den del af spillet, som du ønsker. Denne form for træning henvender sig mest til øvede spillere, som på nuværende tidspunkt kender sin ”akilleshæl”. Her ved man, hvad ens styrker er, og hvad de ikke er. Det giver træneren mulighed for at fokusere på dine problemområder og dermed skabe en hurtigere udviklingsproces. Meld dig til og book lektioner gennem Golfbox, og bliv en bedre golfspiller allerede i morgen.

Kr. 195,- for 20 min. undervisning efter eget ønske. Der vil altid være video på, så gennemgangen af dit sving bliver mere synligt for dig.

Banetur med din PGA pro

Vestfyns Golfklub tilbyder selvfølgelig også banelektioner. Her tager træneren dig med ud på golfbanen og analysere spillets mange facetter. Der kigges på din spillestrategi og de mentale rutiner, der er forbundet med spillet. En bane lektion er en god måde at kortlægge udviklingsområder på, så du bagefter kan styrke din træning og gøre den mere målrettet. Banelektionerne henvender sig mest til begynderen og den øvede spiller, men alle niveauer kan få stor glæde af denne type lektion.

Kr. 500,- for gennemgang af dit spil på banen, og hjælp til bedre spille planlægning.

Fællestræning / kurser

Træneren tilbyder også fællestræning og kurser, så hold øje med din Golfbox. Der er både lange og korte trænninger / kurser. Fællestræning henvender sig især til begynder/let øvede spillere, men alle er velkommen til at deltage, alle kan uden tvivl få et stort udbytte af fællestræning / kurser, og her får man også mulighed for at møde andre spillere, og derved styrkes fællesskabet i klubben samt lysten til at spille.

Kr. 75,- for 50 min. fællestræning (max. 12 deltagere)

OBS: Fællestræning holder sommerferie i juli måned.

Booking af kurser / lektioner

Booking af kurser og lektioner foregår via Golfbox og modulet Protrainer. Der betales ved tilmelding.
Hvis du har et Sæsonkort til undervisning betaler du med det værdikort, der er tilknyttet din konto.

Få mere ud af din lektion / kursus

Før en lektion bør du – have varmet kroppen op og slået lidt bolde, hvis du varmer rigtigt op, vil du optimere dit spil med 10-20 % – og du undgår skader. Du skal også have lidt at drikke både før, under og efter lektionen, da væskebalancen hænger sammen med din evne til at koncentrere dig, hvilket er vigtigt for, at du får fuldt udbytte af din lektion. Overvej følgende ting:

1. Hvad vil du træne?
  2. Hvad vil du forbedre i dit spil?
  3. Hvilke tendenser /kurver er der i dine slag?
  4. Har du en målsætning for dit golfspil? – Hvilken?
  5. Har du nogle fysiske skader, der skal tages hensyn til?

Fysisk opvarmning – her er et par super øvelser:

1. Hop på stedet, det øger pulsen (8 -10 gentagelser)
  2. Twist – hold armene op foran dig og hop på stedet samtidig med, at du vrider (twister) hofterne fra side til side (8 – 10 gentagelser)
  3. Englehop – buk dig forover til dine hænder rører dine fødder, og hop højt op i luften samtidigt med du strækker dine arme op over hovedet (5 – 8 gentagelser)

Se flere gode øvelser her:

1. De 12 gyldne opvarmningsøvelser
  2. Gode strækøvelser

Ønsker du flere øvelser? – så kontakt mig endelig!