Velkommen til Vestfyns Golfklub

Velkommen – det er vigtigt for os som golfklub, at du som gæst får en god oplevelse i forbindelse med dit besøg på Vestfyns Golfklub. Både i klubben og på vores dejlige bane. Vi vil derfor allerede nu give dig nogle informationer, som gerne skulle bidrage til, at du får en god oplevelse. Vestfyns Golfklub er beliggende ved Glamsbjerg på Fyn midt i Krengerupskoven. Du kan nemt finde os ved at klikke her.

Parkering

Der er parkering lige ved siden af klubhuset. Og der er skilte, der hjælper dig rundt.

Bekræftelse af tid

I klubhusets forhal finder du en Golfbox-touchskærm, og her skal du bekræfte / betale din tid. Når du bekræfter tiden, vil du samtidig blive tilbudt muligheden for at udskrive scorekort til hele den bold, du skal spille i. Bekræftelsen skal finde sted senest 10 min før tee off – se evt. mere om tidsbestilling her
Der findes en grundig vejledning ved skranken.

Baneguide

Baneguides findes ved Golfbox touch-skærmen og i receptionen.
Baneguides er i Vestfyns Golfklub gratis, så tag gerne en med ud, så du/I kan orientere dig/jer.

Bolde til drivingrange

Som gæst i Vestfyns Golfklub er der fri adgang til boldene på drivingrangen. Disse finder du i højre side af drivingrangen. Der er også kurve til boldene. Regler for drivingrange står på skiltet ved drivingrangen.

Buggy

Klubben råder over 6 buggyer. Ønsker du at leje en buggy til din runde gøres dette samtidig med bestilling af din starttid – læs mere her
Buggyerne befinder sig bag den gule bygning ved siden af hovedbygningen, i carporten. Her skal buggyen afleveres igen efter brug, og sættes til ladning. Prisen er kr. 250,- pr. runde. uanset om der spilles 9-huller eller 18-huller. Leje afregnes i Golfbox – læs evt. mere her

Bemærk: Kørsel med en buggy giver ingen fordele i form af gennemgang på grund af eventuelt hurtigere spil. Kørsel bør foregå i gåtempo, når der er spillere på hullet foran, således at man holder sin plads på banen.

Trolley

Det er muligt at låne en trolley. Vognene står på det lille flisebelagte område til venstre for indgangen. Dette er en service fra Vestfyns Golfklub.

Afstandsmarkeringer på banen

Afstandsmarkeringer på banen er til midt green. Nærmere information finder du på scorekortet

Vandposter

Ude på banen, vil du finde en række vandposter, hvor du kan få fyldt dine vanddepoter. Disse findes straks efter, at du har forladt green på hul 9 eller når du har passeret klubhuset mod tee 10.

Toilet

Der er ingen toiletter ude på selve banen. Men når du skal fra hul 9 til hul 10, går du forbi klubhuset, hvor der er flere toiletter.

Find hul 10

Efter at have spillet hul 9, skal du være opmærksom på, at du skal tilbage til klubhuset og passere indgangen til klubhuset, hvorefter du let finder op til hul 10. Der er naturligvis skilte. På dit scorekort er der også et oversigtskort.

Forplejning

Vi har ingen restaurant i klubben, men det betyder ikke, at du skal gå sulten herfra. Vi er meget gerne behjælpelig med at bestille mad hos en af vores samarbejdspartnere – vi skal blot have bestillingen senest en hverdag før.
Se vores menuforslag her, hvor du også finder vores bestillingsformular

Drikkevarer SKAL købes i klubben. Kaffe, fadøl, vin og sodavand kan betales med kontanter eller MobilePay.

Du er altid velkommen til at ringe til vores sekretariat på tlf.nr.. 6372 1920

Omklædningsfaciliteter

I klubhuset vil du finde omklædningsrum til både damer og herrer. Her er der også badefaciliteter og fri afbenyttelse af badehåndklæder.

Hjertestarter

På væggen udenfor klubhuset findes en hjertestarter.